Sain edelliseen kirjoitukseeni kommentin, missä kysyttiin syitä lapsen haluamiselle. Mitä enemmän asiaa ajattelen, sitä enemmän olen näreissäni siitä, että motiivejani epäiltiin. Ilmeisesti on kuitenkin niin, että 30+ sinkku ei saa haluta lapsia. Mitäs et ole löytänyt ketään tähän ikään mennessä! Oma moka?

Miksikö siis haluan lapsen? No miksi ihmiset yleensä haluavat lapsia tai perhettä? Pidän lapsista, olen valmis asettumaan aloilleni eikä yksin ole kovinkaan kivaa. Tiedän olevani hyvä lasten kanssa ja kasvattajana olisi vähintään kohtuullinen. En ehkä pullatuoksuinen äiti, mutta monissa muissa asioissa paljon parempi. Perheen perustaminen tuntuisi hyvältä.

On ihmeellistä, että monet todella kuvittelevat tämän ikäisen sinkun olevan lapsista täysin tietämättömiä. Ilmeisesti ihmiset kuvittelevat, että kaupungissa asuvat naimattomat naiset viettävät kaikki Sinkkuelämää- tyylistä elämää. Voin kertoa, ettei niin ole. Ehkä minulla on enemmän vapaa-aikaa kuin perheellisillä ystävilläni, mutta se ei tarkoita sitä, että olisin arkielämästä täysin vieraantunut pintaliitäjä. Itse asiassa minulla on (yhä) lapsista huomattavasti enemmän kokemusta kuin perheellisillä ystävilläni. Ja silti vain minun motiivejani epäillään. En todellakaan kuvittele että elämä olisi jotenkin helpompaa tai kevyempää lapsen myötä.

Prkele. Miksi minun edes pitää pohtia näitä kuin nuoremmille ja parillisille ne sallitaan itsestäänselvyyksinä. En suostu olemaan alempaa kategoriaa!!!!